2 Kasım 2008 Pazar

intihar

acizlik değildir aslında bir başkaldırıdır ve verilebilecek en sesli tepkidir hayata ve insanlara, s.ktir çekebilmektir. acizlik diyenler ya korkaklardır, ya da her şeyin yolunda gittiğine inanacak kadar saf olan, pembe gözlük takanlardır. ama toplumların çoğunluğunun koyunsal içgüdüyle yaşadığı göz önüne alındığında intihar hep aykırı gelmiş, hep çekinilmiş ve bu meydan okuma bir de acizlik diye nitelenmiştir. kim tarafından? elbette acizler.
emil michel cioran'ın dediği gibi, intihar fikri olmasaydı yaşanmazdı. kendi sonuna kendin istediğin zaman nokta koyabilecek olduğun gerçeğinin farkındaysan güçlüsündür. intihar, adamakıllı karar verebilmek ve meydan okumadır, kapıyı sertçe çekip gitmektir ve ben buradaydım demektir. boyun eğmek acizlik filan değil. acizlik bir şeylere, hele de birilerine ve hayata bağlı kalıp kadercilik oynamak, ecel beklemektir.
hiç intihara kalkışmadım, s.ktir çekip gitmeyi çok düşündüm ama hayır, ne haliniz varsa görün demeyecegim, sanırım, önünü göremediğim bir süre daha.

intihara acizlik diyenlere yan gözle baktım hep. güçlü olan ve kendi kararını, bir çobana, bir tanrıya, bir azize veya bir serseriye ihtiyaç duymadan verebilen insanları seviyorum, evet.

Hiç yorum yok: